файли помістити в окрему теку (чи, в інтерпретації платформи Eclipse, в окремий підпакет).
Створимо нову теку, клацнувши правою кнопкою миші на імені проекту в уявленні Package explorer, і в меню, що розкрилося, вибравши пункт "папку". Назвемо її "MyGraph". Потім в цій теці аналогічно створимо чотири нових класи:

- "Графика" - головний клас, в якому буде метод main ().
- "Синус" - клас графіку синуса.
- "Косинус" - клас графіку косинуса.
- "X2" - клас графіку параболи.
Клас Графический
package MyGraph;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
public class Graphic extends JFrame{
Graphic(String s){
super(s);
setLayout(null);
setSize(120,200);
setVisible(true);
this.setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);
this.setResizable(false);
Button sin = new Button("Sin");
sin.setBounds(5, 20, 100, 25);
add(sin);
Button cos = new Button("Cos");
cos.setBounds(5, 70, 100, 25);
add(cos);
Button x2 = new Button("Парабола");
x2.setBounds(5, 120, 100, 25);
add(x2);
sin.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent
event){
new Sinus("Синус");
}
});
cos.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent
event){
new Cosinus("Косинус");
}
});
x2.addActionListener(new ActionListener(){
public void actionPerformed(ActionEvent
event){
new X2("Парабола");
}
});
}
public static void main(String[] args) {
new Graphic("Графопостроитель");
}
}
Клас Sinus
package MyGraph;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class Sinus extends JFrame{
Sinus(String s){
super(s);
setLayout(null);
setSize(600,300);
setVisible(true);
this.setDefaultCloseOperation(DISPOSE_ON_CLOSE);
this.setResizable(false);
this.setLocation(100, 100);
}
public void paint(Graphics gr){
int y; int j=0; int k=0;
gr.setColor(Color.WHITE);
gr.fillRect(0, 0, 600, 300);
gr.setColor(Color.lightGray);
while(j<600){
gr.drawLine(j, 0, j, 300);
j+=30;
}
while(k<300){
gr.drawLine(0, k, 600, k);
k+=30;
}
gr.setColor(Color.BLACK);
gr.drawLine(300, 0, 300, 300);
gr.drawLine(0, 150, 600, 150);
gr.drawLine(120, 140, 120, 160);
gr.drawLine(480, 140, 480, 160);
gr.drawString("0", 305,
165);
gr.drawString("-"+"\u03c0", 125, 140);
gr.drawString("\u03c0", 485, 140);
gr.setColor(Color.RED);
for(double i=0;i<1000;i++){
y=(int)(80*Math.sin(Math.PI*i/180));
gr.drawLine((int)i-240, y+150, (int)i-240, y+150);
}
gr.dispose();
}
}
Класс Косинус
package MyGraph;import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class Cosinus extends JFrame{
Cosinus(String s){
super(s);
setLayout(null);
setSize(600,300);
setVisible(true);
this.setDefaultCloseOperation(DISPOSE_ON_CLOSE);
this.setResizable(false);
this.setLocation(200, 200);
}
public void paint(Graphics gr){
int y; int j=0; int k=0;
gr.setColor(Color.WHITE);
gr.fillRect(0, 0, 600, 300);
gr.setColor(Color.lightGray);
while(j<600){
gr.drawLine(j, 0, j, 300);
j+=30;
}
while(k<300){
gr.drawLine(0, k, 600, k);
k+=30;
}
gr.setColor(Color.BLACK);
gr.drawLine(300, 0, 300, 300);
gr.drawLine(0, 150, 600, 150);
gr.drawLine(120, 140, 120, 160);
gr.drawLine(480, 140, 480, 160);
gr.drawString("0", 305, 165);
gr.drawString("-"+"\u03c0", 125, 140);
gr.drawString("\u03c0", 485, 140);
gr.setColor(Color.RED);
for(double i=0;i<1000;i++){
y=(int)(80*Math.cos(Math.PI*i/180));
gr.drawLine((int)i-240, y+150, (int)i-240, y+150);
}
gr.dispose();
}
}
Класс X2
package MyGraph;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class X2 extends JFrame{
X2(String s){
super(s);
setLayout(null);
setSize(600,300);
setVisible(true);
this.setDefaultCloseOperation(DISPOSE_ON_CLOSE);
this.setResizable(false);
this.setLocation(300, 300);
}
public void paint(Graphics gr){
int y; int j=0; int k=0;
gr.setColor(Color.WHITE);
gr.fillRect(0, 0, 600, 300);
gr.setColor(Color.lightGray);
while(j<600){
gr.drawLine(j, 0, j, 300);
j+=50;
}
while(k<300){
gr.drawLine(0, k, 600, k);
k+=50;
}
gr.setColor(Color.BLACK);
gr.drawLine(300, 0, 300, 300);
gr.drawLine(0, 150, 600, 150);
gr.drawString("0", 305, 165);
gr.setColor(Color.RED);
for(double i=0;i<1000;i++){
y=-(int)(i*i/300)+150;
gr.drawLine((int)i+300, y, (int)i+300, y);
gr.drawLine(-(int)i+300, y, -(int)i+300, y);
}
gr.dispose();
}
}
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
public class X2 extends JFrame{
X2(String s){
super(s);
setLayout(null);
setSize(600,300);
setVisible(true);
this.setDefaultCloseOperation(DISPOSE_ON_CLOSE);
this.setResizable(false);
this.setLocation(300, 300);
}
public void paint(Graphics gr){
int y; int j=0; int k=0;
gr.setColor(Color.WHITE);
gr.fillRect(0, 0, 600, 300);
gr.setColor(Color.lightGray);
while(j<600){
gr.drawLine(j, 0, j, 300);
j+=50;
}
while(k<300){
gr.drawLine(0, k, 600, k);
k+=50;
}
gr.setColor(Color.BLACK);
gr.drawLine(300, 0, 300, 300);
gr.drawLine(0, 150, 600, 150);
gr.drawString("0", 305, 165);
gr.setColor(Color.RED);
for(double i=0;i<1000;i++){
y=-(int)(i*i/300)+150;
gr.drawLine((int)i+300, y, (int)i+300, y);
gr.drawLine(-(int)i+300, y, -(int)i+300, y);
}
gr.dispose();
}
}
У класі Graphics описано вікно розміром 120х200, в якому розміщено три кнопки. При натисканні на кнопку обробляється спеціальною процедурою, яка називається процедурою обробки події ActionEvent. При натисненні кнопки відбувається створення нової форми, в якій буде побудований відповідний графік елементарной функції.
Класи обробки подій описані усередині параметра методу додавання слухача addActionListener(). Цікаво, що параметром цього методу є новий об'єкт інтерфейсу ActionListener з одним методом actionPerformed (), який і відповідає за поведінку програми, у випадку якщо буде викликана ця подія (натискання на кнопку).
У класах, які роблять побудову графіків, в рядках 20-27 з використанням двох циклів відбувається побудова координатний сітки світло-сірим кольором, потім чорним кольором будуються осі абсцисс і ординат.
Найбільший інтерес представляють рядки 37-40 (для синуса і косинуса) і 33-37 (для параболи) в яких відбувається малювання графіків. Синус і косинус малюються аналогічно: спочатку обчислюється значення y і методом drawString () малюється "лінія" завдовжки в один піксель. Координата y обчислюється шляхом явного перетворення типу double в тип int, отриманого в результаті виконання виразу 80*Math.cos (Math.PI*i/180).
Парабола будується аналогічним чином, в два етапи. На першому етапі будується додатня частина параболи і далі від'ємна.
Немає коментарів:
Дописати коментар